6 بازی برای بازی کردن با کودک؛ با فرزندمان چه بازی‌هایی بکنیم؟

بازی کردن با کودک؛ در دنیای امروزی مادر و پدر هر دو شاغل هستند و بیشتر ساعات روز را بیرون از خانه سپری می‌کنند و فرصت بردن فرزندشان به بیرون و پارک را ندارند. اما همان طور که می‌دانید انسان‌ها در هر سنی که باشند، احتیاج دارند زمانی از روز را اطرافیان، دوستان و آشنایان خود بگذرانند و تفریح کنند. کودکان در سنین پایین بیشترین نیاز را به کودکی کردن و تفریح دارند.

ما در این مقاله می‌خواهیم چند مورد از بازی‌های که می‌توانید با فرزندتان در خانه انجام دهید را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بازی کردن با کودک

۱. بازی‌های کاغذی

از جمله مزایای بازی‌های کاغذی برای بازی کردن با کودک این است که همیشه یک کاغذ و خودکار در دسترس شما هست که بتوانید این بازی‌ها را با فرزند خود انجام دهید. انواع بازی‌های کاغذی می‌توانند شامل بازی های زیر باشند:

اسم و فامیل

حتما با ماهیت این بازی آشنا هستید. اما حتما سرعت خود را برای انجام این بازی پایین بیاورید تا کودک شما برنده شود. برنده شدن در بازی‌ها، به فرزند شما اعتماد به نفس می‌دهد و دلبندتان احساس بهتری خواهد داشت.

دوز

در بازی دوز شما به تعدادی نخود و لوبیا یک کاغذ احتیاج دارید. بعد از این که کاغذ خود را به شکل صفحه‌ی دور که در اینجا می‌توانید ظاهر آن را ببینید، درآوردید، هر بازیکن باید ۳ نخود یا لوبیا را پشت هم بچیند و نفر دیگر باید علاوه بر جلوگیری از نفر مقابل، خودش هم همین کار را انجام دهد.

نقطه – خط یا نقطه بازی

در این بازی شما باید تعداد زیادی نقطه با فواصل یکسان را بر روی یک صفحه رسم کنید. هر بازیکن می‌بایست در هر نوبت،‌یک خط بین دو نقطه رسم کند. هدف این بازی این است که شما به عنوان بازیکن، سعی کنید بیشترین مربع ممکن را با کشیدن یک خط در هر مرحله ایجاد کنید.

۲. بازی با لگو

بازی کردن با کودک

بازی با لگو یکی از بهترین بازی‌ها برای بازی کردن با کودک است. بازی‌هایی که با استفاده از لگو انجام می‌شوند، این اجازه را به کودک می‌دهند تا خلاقیت خود را نشان دهد و هر سازه‌ای که به ذهنش می‌رسد را به اجرا در آورد. یکی دیگر از مزایای بازی کردن با کودک با لگو،‌این است که شما ناخودآگاه مانند فرزند خود فکر می‌کنید و علاوه بر فعال شدن کودک درونتان، دلبند شما نیز احساس می‌کند شما همسن او هستید و اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کند.

۳. کارت بازی

کارت بازی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. یکی از مزایای کارت بازی این است که شما می‌توانید به وسیله‌ی این بازی به فرزند خود چیزهای مختلفی مانند رنگ‌ها، حیوانات،‌ماشین‌ها و اعداد و حروف مختلف را آموزش دهید.

۴. پازل

بازی کردن با کودک

یکی از بازی‌هایی که محققان به شدت آن را پیشنهاد می کنند، پازل است. بازی پازل علاوه بر فعال کردن مغز کودک شما، به او این اجازه را می‌دهد تا کاری را به طور کامل خودش انجام دهد و آن را به پایان برساند.

۵. شکلک

این بازی به این صورت است که به فرزند خود می‌گویید ناگهان به هر حالتی که هست بایستد و تکان نخورد. شما در این مرحله باید کاری کنید که بدون دست زدن به او، کودک خود را بخندانید تا اون تکان بخورد و سپس او برای شما این کار را انجام می‌دهد.

۶. قایم باشک

قطعا نام این بازی را شنیده و با آن آشنا هستید. پس نیازی به توضیح نیست.

بازی کردن با کودک

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هر پدر و مادری باید در تربیت فرزندشان در نظر بگیرند، بازی کردن با کودک است. بازی کردن با کودک، باعث تخلیه‌ی انرژی او و همچنین ایجاد احساس بهتر در شما و فرزندتان می‌شود. علاوه بر آن باعث می‌‌شود به یک دیگر احساس نزدیکی بیشتری کنید و دلبندتان بیشتر از قبل به شما اعتماد داشته باشد. اما خیلی از ما بزرگ‌ترها نمی‌دانیم چه بازی‌هایی با کودکمان بکنیم.


از دست ندهید! ۳ بازی برای کاهش اضطراب کودکان


بازی کردن با کودک و با استفاده از بازی‌هایی که در بالا برای شما توضیح داده شد، شما می‌توانید اوقات خوشی را با دلبندتان بگذرانید. از همراهی شما ممنونیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.