20 میان وعده سالم برای کودک! – قسمت اول

اسنک هایی سالم و خوش مزه که کودکتان عاشقش خواهد شد!

میان وعده سالم برای کودک؛ خیلی از پدران و مادران در طول روز نیاز به یک میان وعده سالم برای کودک پیدا می کنند؛ بچه های در حال رشد اغلب بین وعده های اصلی غذایی گرسنه می شوند و شما هم نمی توانید همیشه به آن ها خوراکی های مضر و آماده بدهید. این خوراکی ها اغلب پر از آرد تصفیه شده، قندهای اضافه شده مضر و مواد مصنوعی و از همه بدتر نگهدارنده ها هستند.

فرصت را غنیمت بشمارید…!

تهیه میان وعده سالم برای کودک یک فرصت عالی برای دزدکی قرار دادن برخی مواد مغذی اضافی در رژیم غذایی کودک شما است! به جای اسنک های فرآوری شده، شکم کودک خود را با غذاهای کامل و مغذی پر کنید که انرژی او را تامین می کنند. در این نوشته کودک شید ما لیستی از ۲۰ میان وعده سالم برای کودک ارائه کرده ایم که هم سالم و هم خوشمزه هستند!

میان وعده سالم برای کودک

۱. ماست یک میان وعده سالم برای کودک!

ماست یک میان وعده عالی برای کودکان است زیرا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. کلسیم به ویژه برای رشد استخوان در کودکان مهم است. برخی از ماست ها همچنین حاوی باکتری های زنده هستند که برای دستگاه گوارش کودک مفید هستند.

ماست میوه ای بخریم یا نه؟

بیشتر ماست هایی که برای بچه ها به بازار عرضه می شود سرشار از قند و مواد نگهدارنده هستند. ماست ساده و پرچرب انتخاب کنید و آن را با میوه تازه یا عسل شیرین و خوشمزه کنید. فقط مراقب باشید که به کودک زیر یک سال خود عسل ندهید، زیرا آنها بیشتر در معرض خطر عفونت جدی به نام بوتولیسم هستند.

۲. ذرت بو داده میان وعده ای سالم و شگفت انگیز برای کودک!

میان وعده سالم برای کودک

ممکن است پاپ کورن یا همان ذرت بو داده را یک میان وعده ی بی ارزش در نظر بگیرید، اما در واقع پاپ کورن یک غله کامل مغذی است.

تا زمانی که آن را با مواد ناسالم مخلوط نکنید، پاپ کورن می تواند یک میان وعده سالم برای کودک باشد. خودتان ذرت تهیه کنید و آن را آماده کنید. از کره و پنیر پارمزان استفاده کنید، فقط مراقب باشید که این میان وعده برای کودک شماست، آن را نخورید!

۳. کرفس با کره بادام زمینی و کشمش!!

کرفس با کره بادام زمینی و کشمش که گاهی اوقات آن را “مورچه بر روی یک درخت” می نامند، یک روش جالب برای جلب کودک به خوردن سبزیجات است.

روش تهیه

یک ساقه کرفس را به سه یا چهار قطعه برش دهید، کره بادام زمینی را داخل کرفس پهن کرده و روی کره بادام زمینی چند کشمش بچینید. این سه ماده غذایی در مجموع تعادل خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی ایجاد می کنند. فقط حتما کره بادام زمینی را بدون افزودن شکر یا روغن های گیاهی خریداری کنید.

۴. آجیل

میان وعده سالم برای کودک

آجیل ها همراه با فیبر و آنتی اکسیدان ها سرشار از چربی های سالم هستند. چربی رژیم غذایی برای حمایت از رشد کودکان مهم است. پزشکان قبلاً به دلیل خطر واکنش آلرژیک، جلوگیری از آجیل به کودکان را توصیه می کردند، اما شواهد اخیر نشان می دهد که مصرف آجیل در سنین پایین این خطر را کاهش می دهد.

۵. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک صبحانه سالم برای کودکان است اما یک میان وعده سالم نیز به شمار می رود! جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که باعث افزایش تعداد باکتریهای مفید در دستگاه گوارش می شود.

فقط مراقب باشید که از بسته های طعم دار جو دوسر که سرشار از قند هستند، صرف نظر کنید و بلغور جو دوسر خود را با جو دوسر کامل و نورد تهیه کنید. حدود ۸/۱ قاشق چایخوری دارچین و مقداری سیب خرد شده برای شیرینی اضافه کنید.

اگر بلغور جو دوسر را به جای آب با شیر درست کنید، مقداری پروتئین و کلسیم اضافی به آن اضافه می کند.

۶. یک تکه پنیر

پنیر بیشتر از سایر لبنیات پروتئین و چربی تشکیل شده و منبع خوبی از کلسیم است. مطالعات نشان می دهد که خوردن پنیر و سایر محصولات لبنی با کیفیت بهتر کلی رژیم غذایی ارتباط دارد. غذاهای لبنی پرچرب به طور قابل توجهی به نیازهای غذایی کودک به کلسیم، منیزیم و ویتامین های A و D کمک می کنند.

سایر فواید پنیر به عنوان یک میان وعده سالم برای کودک

پنیر پروتئین با کیفیت بالا را برای کودکان فراهم می کند، که برای رشد مناسب مورد نیاز است. پروتئین همچنین به آنها کمک خواهد کرد که در بین وعده های غذایی احساس سیری کنند.

۷. اسموتی میوه ای؛ یک میان وعده سالم برای کودک شما!

میان وعده سالم برای کودک

اسموتی میوه ای راه خوبی برای فرستادن مواد مغذی از طریق میان وعده ای سالم به بدن کودکتان است! شما همچنین می توانید سبزیجات را به یک اسموتی اضافه کنید. با شیرینی میوه، کودک شما حتی ممکن است متوجه نشود که از سبزی استفاده کرده اید. فراموش نکنید که از مواد کامل و تازه استفاده کنید و از مصرف آب میوه که حاوی قند زیادی است خودداری کنید.

ترکیبات بی شماری وجود دارد که می توانید امتحان کنید، اما در اینجا یک دستور تهیه اسموتی برای شروع وجود دارد:

اسموتی بری

مواد لازم برای ۴ وعده:

  • ۲ فنجان (۶۰ گرم) اسفناج تازه
  • ۲ فنجان (۳۰۰ گرم) توت یخ زده
  • ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ماست ساده
  • ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) شیر کامل یا شیر بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری (۲۰ گرم) عسل

همه مواد را به مخلوط کن اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

۸. تخم مرغ آب پز شده

میان وعده سالم برای کودک

تخم مرغ بسیار مغذی و میان وعده ای عالی برای بچه ها است. تخم مرغ پروتئین با کیفیت بالا و چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سلنیوم را فراهم می کند. همچنین حاوی لوتئین و زاگزانتین، دو کاروتنوئید مفید برای سلامتی چشم است.

۹. کلوچه جو دوسر با موز

کوکی خانگی موز یک میان وعده سالم برای کودک است که طعم آن مانند یک اسنک فرآوری شده اغواکننده است. این کلوچه ها به جای قند تصفیه شده، شیرینی خود را از موز له شده می گیرند.

قندهای تصفیه شده با مشکلات سلامتی در کودکان مانند افزایش خطر بیماری های قلبی ، چاقی کودکان و دیابت نوع ۲ در ارتباط هستند.

طرز تهیه کلوچه جو دوسر موز

مواد لازم:

  • ۳ عدد موز رسیده و له شده
  • ۱/۳ فنجان (۸۰ میلی لیتر) روغن نارگیل
  • ۲ فنجان (۱۶۰ گرم) جو دوسر رول شده
  • ۱/۲ فنجان (۸۰-۹۰ گرم) مینی چیپس شکلات یا میوه خشک
  • ۱ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر) وانیل

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. قاشق های مخلوط شیرینی را روی یک ورقه کلوچه چرب شده قرار دهید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) بپزید.

۱۰.میان وعده های سالم کشمشی

کشمش که یک میان وعده سالم برای کودک برای کودک شماست، همان انگور خشک شده می‌باشد. کشمش ها تقریباً همه مواد مغذی موجود در انگور تازه را دارند. کشمش حاوی مقدار مناسبی آهن است، ماده مغذی مورد نیاز بسیاری از کودکان و بسیاری از آن برای انتقال اکسیژن به بدن شما لازم است.

علاوه بر این کشمش ترکیبات گیاهی، از جمله اسید اولئانولیک را بسته بندی می کند که ممکن است با جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به دندان های کودک شما را در برابر حفره ها محافظت کند.

۱۱. ترکیب بوقلمون و آووکادو یک میان وعده سالم برای کودک

میان وعده سالم برای کودک

رول کردن بوقلمون و آووکادو یک میان وعده سالم برای کودک است. بوقلمون منبع خوبی از پروتئین است که وظیفه ساخت و ترمیم بافت های بدن شما را بر عهده دارد. همچنین بسیار سیرکننده است، که می تواند به کودکان کمک کند بین وعده های غذایی احساس رضایت و سیری کنند.

آووکادو پر از چربی های مفید برای قلب همراه با فیبر، فولات، اسید پانتوتنیک، پتاسیم، چندین آنتی اکسیدان و ویتامین های C و K است.

طرز تهیه

برای تهیه رول آپ بوقلمون و آووکادو، ابتدا یک آووکادو را پوست بگیرید و ورقه ورقه کنید. برای جلوگیری از قهوه ای شدن، برش ها را به آرامی در آب بریزید. دور هر ورقه آووکادو یک تکه بوقلمون بپیچید.

 

برای تهیه یک میان وعده سالم برای کودک دلبندتان به آموزش های بیشتری نیاز دارید؟ قسمت دوم این مقاله را از دست ندهید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.