20 میان وعده سالم برای کودکان! – قسمت دوم

اسنک هایی سالم و خوش مزه که کودکتان عاشقش خواهد شد!

Rate this post

میان وعده سالم برای کودکان؛ در قسمت اول از نوشته‌ی آشنایی با انواع میان وعده سالم برای کودکان گفتیم که خیلی از پدران و مادران در طول روز نیاز به یک میان وعده سالم برای کودکان پیدا می کنند؛ بچه های در حال رشد اغلب بین وعده های اصلی غذایی گرسنه می شوند و شما هم نمی توانید همیشه به آن ها خوراکی های مضر و آماده بدهید. این خوراکی ها اغلب پر از آرد تصفیه شده، قندهای اضافه شده مضر و مواد مصنوعی و از همه بدتر نگهدارنده ها هستند.


ما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خواندن از مطلب، قسمت اول آن را در مقاله‌ی “۲۰ میان وعده سالم برای کودک! – قسمت اول” مطالعه کنید.


میان وعده سالم برای کودکان

۱۲. ترشی

همه ما کم و بیش با ترشی ها آشنایی داریم. آن ها منبع خوبی از ویتامین K هستند و برخی از محصولات همچنین حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند که برای دستگاه گوارش کودک بسیار مفیدند.

۱۳. چیپس کلم پیچ

کلم پیچ یک غذای فوق العاده محسوب می شود، زیرا دارای مواد مغذی اما کم کالری است. در حقیقت ، کودکان می توانند تمام ویتامین A  C و K مورد نیاز خود را در روز فقط در یک فنجان (۶۵ گرم) کلم پیچ دریافت کنند.

گرچه اکثر بچه ها شانس خوردن این سبزیجات برگ سبز را نخواهند داشت، اما چیپس کلم پیچ یک میان وعده سالم برای کودکان است که ممکن است نظر کودک دلبند شما را تغییر دهد.

طرز تهیه چیپس کلم پیچ

عناصر:

  • ۱ دسته کوچک کلم پیچ
  • ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک

کلم پیچ را به قطعات خرد کنید، سپس آن را بشویید و کاملا خشک کنید. آن را در روغن زیتون و چاشنی ها بریزید. آن را روی یک ورقه کلوچه پهن کرده و برای مدت ۱۰-۱۲ دقیقه آن را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) بپزید. فر را با دقت زیر نظر بگیرید، زیرا کلم پیچ می تواند به سرعت بسوزد.

۱۴. توپ های انرژی

میان وعده سالم برای کودکان

گلوله های انرژی مانند خمیر کوکی طعم دارند اما با مواد مغذی کامل تهیه می شوند. این میان وعده سالم برای کودکان را می توانید با کتان آسیاب شده یا دانه های کامل چیا تهیه کنید که هم منبع فیبر و پروتئین و هم منبع غنی آنتی اکسیدان هاست.

طرز تهیه توپ های انرژی

عناصر:

  • ۱ فنجان (۸۰ گرم) جو دو سر
  • ۱/۳ فنجان (۱۱۵ گرم) عسل فیلتر نشده
  • ۱/۲ فنجان (۱۲۵ گرم) کره بادام
  • ۱/۲ فنجان دانه کتان آسیاب شده (۵۵ گرم) یا دانه کامل چیا (۱۱۰ گرم)
  • ۱ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر) وانیل
  • ۱/۲ فنجان (۸۰ گرم) میوه خشک

همه مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مخلوط را به شکل گلوله های کوچک درآورید و در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید میوه های خشک را با چیپس شکلات تلخ خرد شده جایگزین کنید.

۱۵. یک تکه میوه

یک تکه میوه یک میان وعده سالم برای کودکان است. بیشتر میوه ها حاوی فیبر و مواد مغذی مهمی مانند پتاسیم و ویتامین های A و C هستند.

موز، سیب، گلابی، انگور، هلو و آلو نمونه هایی از میوه ها هستند که می توانند برای میان وعده های کودکان استفاده شوند. میوه هایی مانند آناناس، طالبی و انبه را به اندازه لقمه کودک برش دهید و در ظروف کوچک برای میان وعده های راحت ذخیره کنید.

۱۶. کره بادام زمینی و موز

میان وعده سالم برای کودکان

کواسادیلا که با کره بادام زمینی و موز درست شده میان وعده ای سالم و خوشمزه است. کره بادام زمینی راهی عالی برای تأمین منبع چربی های سالم و مقداری پروتئین به کودک است. موز نیز منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6 و فیبر است.

طرز تهیه کره بادام زمینی و کوسادیلا موز:

عناصر:

  • ۱ عدد تورتیلا گندم کامل
  • ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) کره بادام زمینی
  • ۱/۲ موز
  • ۱/۸ قاشق چایخوری دارچین

کره بادام زمینی را روی کل تورتیلا پخش کنید. موز را ورقه ورقه کرده و برش ها را روی نیمی از تورتیلا مرتب کنید. دارچین را روی موز بپاشید و تورتیلا را از وسط تا کنید. قبل از سرو آن را به صورت مثلث برش بزنید.

۱۷. زیتون

زیتون غنی از چربی های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که بدن شما را در برابر مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. زیتون برای بچه ها میان وعده ای نرم و آسان است.

زیتون ها انواع مختلف عطر و طعم خاص خود را دارند. اگر قبلاً زیتون به کودک خود پیشنهاد نکرده اید، با زیتون سیاه با طعم ملایم شروع کنید.

۱۸. سیب و کره بادام زمینی

میان وعده سالم برای کودکان

برش های سیب و کره بادام زمینی یک ترکیب خوشمزه است. پوست یک سیب حاوی پکتین است، یک فیبر محلول که باکتریهای روده را تغذیه می کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

کره بادام زمینی قوام غلیظی دارد که ممکن است استفاده از آن برای بچه ها دشوار باشد. کمی ماست ساده و پرچرب را در دو قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) کره بادام زمینی مخلوط کنید تا آغشته ای نرم و خامه ای برای برش های سیب ایجاد شود.

۱۹. بستنی خانگی میان وعده سالم برای کودکان!

بستنی های میوه ای جزو میان وعده های محبوب کودکان هستند. اکثر بستنی های خریداری شده در فروشگاه ها پر از طعم دهنده های مصنوعی و شکر تصفیه شده با فروکتوز بالا هستند. اما شما می توانید به راحتی بستنی مخصوص خودتان بسازید!

میوه یا توت یخ زده و مقدار کمی آب میوه را در مخلوط کن پوره کنید. مخلوط را در قالب های بستنی یا فنجان های پلاستیکی کوچک بریزید. با فویل بپوشانید و یک چوب بستنی را از طریق فویل داخل پوسته ها قرار دهید. اجازه دهید یک شب در فریزر یخ بزنند.

۲۰. تکه ای ساندویچ خوشمزه خانگی

میان وعده سالم برای کودکان

لزوماً ساندویچ ها مخصوص زمان غذا نیستند. برشی از ساندویچ می تواند یک میان وعده سالم برای بچه ها ایجاد کند. برای تهیه یک ساندویچ سالم، ابتدا با نان گندم سبوس دار شروع کنید، یک منبع پروتئین انتخاب کنید و در صورت امکان یک میوه یا سبزیجات را در آن بگنجانید.

در اینجا چند نمونه از ترکیبات ساندویچ سالم آورده شده است:

  1. پنیر چدار و سیب های نازک خرد شده
  2. پنیر موزارلا و خلال گوجه فرنگی
  3. کره بادام زمینی و خلال موز
  4. بوقلمون، پنیر سوئیسی و ترشیجات
  5. پنیر ریکوتا مخلوط با سبزیجات ریز خرد شده
  6. تخم مرغ، آووکادو و گوجه فرنگی
  7. پنیر خامه ای و خلال های خیار

 

بسیاری از بچه ها بین وعده های غذایی گرسنه می شوند. یک میان وعده سالم برای کودکان می تواند انرژی آنان را تأمین کند و به آنها کمک کند مواد مغذی مورد نیاز روزانه را دریافت کنند. به جای یک میان وعده فرآوری شده، در زمان میان وعده غذاهای کامل و خوشمزه خانگی خود را پیشنهاد کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.