حمام کردن کودک؛ نکاتی مهم برای حمام کردن دلبندان شما!

حمام کردن کودک؛ یکی دیگر از چالش‌های مهم هر مادری، حمام کردن کودک است. چرا که کودکان پوست و بدن ظریف و حساسی دارند و باید به آرامی و با ملایمت ان‌ها را حمام کرد. بسیاری از مادران تازه وارد نمی‌دانند نحوه‌ی درست حمام کردن کودک چیست. به همین خاطر با روش‌های سنتی کودک خود را به حمام می‌برند. اولین چیزی که شما باید مدنظر قرار دهید این است که کودکان، دارای بدن حساسی هستند که هر دمایی با بدنشان سازگار نیست. علاوه بر آن نکاتی برای حمام کردن کودک شما وجود دارد که حمام را برای او ایمن نگه می‌دارد.

ما در این مقاله می‌خواهیم به نکات مختلف برای حمام کردن کودک با روشی ایمن بپردازیم که مطمئنا نگرانی بسیاری از مادران است. با ما همراه باشید.

حمام کردن کودک

۱. هرگز فرزند خود را در حمام یا در وان تنها نگذارید.

آب جاری در وان آب می‌تواند باعث غرق شدن کودک شود. شاید عجیب باشد اما کودکان بسیار کوچک هستند و به راحتی ممکن است در آب وان غرق شوند. ممکن است برای بازی با چیزهای مختلفی که در حمام وجود دارد، شیر آب را باز کند و وان را پر از آب کرده و غرق شود. علاوه بر‌ آن اگر به چیزهای خطرناکی که در حمام وجود دارد، دست بزند، می‌تواند به خودش آسیب برساند.

۲. محافظ شیر آب را در شیرهای آب موجود در حمام نصب کنید.

یکی دیگر از خطرهایی که کودک شما را تهدید می‌کند، احتمال زیاد شدن دما و داغ شدن آب است. برای اطمینان از اینکه درجه حرارت آب خیلی زیاد نیست، محافظ‌های شیر آب را در شیرهای آب نصب کنید. زیرا این محافظ‌ها درجه حرارت آب را کنترل می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند که آیا برای کودک شما بیش از حد گرم است یا خیر.

۳. برای حمام کردن کودک از دوش آب استفاده کنید.

استفاده کردن از دوش آب به جای وان یا تشت بزرگ آب، از مزیت‌های زیادی برخوردار است. از جمله این که احتمال غرق شدن او وجود ندارد، کنترل دمای آب در دست خودتان است و کودک به خوبی شسته می‌شود.

۴. از محافظ کودک استفاده کنید.

کودکان دوست دارند وقتی شما حواستان نیست، کارهای مختلفی انجام دهند. مانند بازی کردن با وسایل داخل حمام. نصب محافظ یا میله‌ی کودک در اطراف توالت موجود در حمام، برای کودک شما لازم است.

حمام کردن کودک

۵. از روکش‌های نرم برای شیرهای آب استفاده کنید.

شیرهای آب که اکثرا فلزی هستند، می‌توانند برای کودک شما خطرناک باشند. زیرا دارای لبه‌های تیزی هستند. همچنین خطر برخورد سر کودک به سطوح سخت شیرهای فلزی وجود دارد. استفاده از روکش‌های نرم برای شیرهای آب می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.

۶. درب توالت فرنگی را ببندید.

توالت‌های فرنگی علاوه بر این که دارای لبه‌های سرامیکی و سفت هستند، دارای آلودگی‌های زیادی می‌باشند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید قبل ورود کودکتان به حمام انجام دهید، بستن درب توالت‌های فرنگی‌‌ست.

۷. از قفسه‌های بلند استفاده کنید.

شامپوها و تیغ‌های شما برای کودک بسیار خطرناک است. با نگاهی به تصاویر زیبای روی بسته‌بندی‌ها، ممکن است وسوسه شود که آن‌ها را امتحان کند یا از روی کنجکاوی محصولات تمیزکننده شما را بخورد. بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که آن‌ها را در قفسه‌های دیواری و کابینت‌های بلند نگه دارید.

حمام کردن کودک

۸. لوازم الکترونیکی را از برق بکشید.

اکثر ما در حمام خود از اتوی مو و سشوار استفاده می‌کنیم. وقتی آن‌ها را وصل می‌کنید و لحظه‌ای رویش را برمی‌گردانید، کودک شما در معرض آن‌ها قرار می گیرد. راه حل این است که هر وقت با کودک خود در حمام هستید، این دستگاه‌ها را از برق کشیده و خاموش کنید.


از دست ندهید! حمام کردن نوزادان


حمام کردن کودک می‌تواند کاری سخت به نظر بیاید، اما از آنجایی که اکثر کودکان از آب خاطره‌ی خوبی دارند و تمام مدت جنینی خود را در آب می‌گذراندند، از بودن در حمام و تشت آب لذت خواهند برد. به شرط آن که شما نیز مراقب آن‌ها باشید و حمام را به فضایی ایمن برای آن‌ها تبدیل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =