5 نکته در برخورد با مادرانی که از دست دادن نوزاد را تجربه کرده‌اند!

از دست دادن نوزاد؛ وقتی کسی از دست دادن عزیزش را تجربه می‌کند، بسیاری از ما برای او سوگواری کرده و با او همدردی می‌کنیم. چرا که همه‌ی ما می‌دانیم این درد، غمی عمیق است و کنار آمدن با آن به گذشتن زمان احتیاج دارد. حال تصور کنید مادری که بعد از مدت‌ها صاحب فرزند شده و به دلایل مختلفی نوزاد تازه به دنیا آمده‌ی خود را از دست داده است.

ما در این مقاله می‌خواهیم نحوه‌ی برخورد با مادرهایی را به شما بگوییم که از دست دادن نوزاد خود را به تازگی تجربه کرده‌اند. اگر دوستتان یا همسرتان دچار این مشکل شده است، حتما با ما همراه باشید.

از دست دادن نوزاد

۱. برای صحبت کردن، شما پیش‌قدم شوید.

اگر از دست دادن نوزاد شما به طور ناگهانی اتفاق بیفتد یک چیز است، اما گاهی اوقات می‌دانید که این اتفاق در حال رخ دادن است. همسرتان ممکن است احساس کرده باشد که ممشکلی برای او و فرزندتان پیش آمده است و بعد از مراجعه به پزشک نیز، این خبر را تایید شده است. روزهایی که همسر شما در ناراحتی خود غرق شده است، روزهای حیاتی‌ای هستند. بهتر است برای صحبت کردن و آرام کردن همسرتان اولین قدم را شما بردارید. زیرا او آنقدر در غم خود غرق شده که نمی‌تواند خودش برای حرف زدن پیش‌قدم شود.

۲. مشکل پیش‌آمده را درکنار هم پشت سر بگذارید.

ممکن است شما کسی نباشید که از دست دادن نوزاد را به طور مستقیم تجربه کرد باشید، اما همواره در کنار همسر خود باشید. اگر ناگهان یک شب همسر شما درد کشید و این اتفاقا ناگوار افتاد، بیدار باشید و به او کمک کنید. حتی حرکات کوچک نیز برای او دلگرم‌کننده خواهد بود و به او اطمینان خاطر می‌بخشد. یک کمپرس گرم برای او تهیه کنید تا درد او را تسکین دهد، کمرش را مالش دهد، پاهایش را ماساژ دهد یا فقط آنجا در کنار او باشید. همسر شما به شدت درد خواهد کشید، بنابراین حضور شما برای او مایه آرامش بسیار خواهد بود.

از دست دادن نوزاد

۳. مطمئن شوید که او غذا می‌خورد.

در زمان افسردگی و اندوه، همراه با درد جسمی، همسرتان ممکن است تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که او غذا می‌خورد و انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کند. به هر حال سقط جنین باعث از بین رفتن مقدار زیادی مواد مغذی و خون از بدن مادر می‌شود. برای برخی از زنان، غذا خوردن در واقع نوعی عمل آرامش‌بخش است. اما برخی دیگر اشتهای خود را از دست می‌دهند. بهتر است اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما به اندازه کافی غذا می‌خورید و آب کافی می‌نوشید.

۴. به همسرتان نشان دهید که در کنار او هستید.

باید به همسرتان نشان دهید که درد و رنجی که او دارد، در شما نیز هست و با او همدردی کنید . در حالی که شما سعی می‌کنید ظاهر خود را حفظ کنید، همسر شما ممکن است تصور کند شما چیزی احساس نمی‌کنید و به اندازه‌ی او ناراحت نیستید. به او اطمینان دهید که شما هم این غم را احساس میکنید. با او راحت باشید و به او بگویید که هر دو باید سعی کنید قوی بمانید و از این برهه‌ی زمانی عبور کنید.

۵. به همسر خود اطمینان دهید.

مادرانی که از دست دادن نوزاد را تجربه می‌کنند، اغلب فکر می‌کنند مشکل از آن‌ها بوده و خودشان را مقصر این موضوع می‌دانند. همواره این موضوع را به او یادآوری کنید که شخصی باارزش است و نباید خودش را سرزنش کند. شما در این مرحله باید قوی باشید. در کنار همسرتان باشید و به او بگویید که هیچ مشکلی وجود ندارد.

از دست دادن نوزاد

وقتی مادری از دست دادن نوزاد خود را تجربه می‌کند، بیشتر از هرچیزی نسبت به خودش احساس بدی دارد، چرا که خودش را مقصر این موضوع می‌داند. در چنین موقعیتی برخورد و صبحت کردن با مادر، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما با رعایت کردن برخی موضوعات، می‌توانید به همسر خود در عبور از مشکل از دست دادن نوزاد کمک کنید. از توجه شما ممنونیم.


از دست ندهید! افسردگی پس از زایمان چیست و چقدر طول می کشد؟


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.