خروپف در دوران بارداری؛ 8 راه برای برطرف کردن آن

خروپف در دوران بارداری؛ یکی از معضلات آقایان در دوران بارداری همسرشان، خروپف کردن در دوران بارداری آن‌هاست. صدای خروپف می‌توان مانع خوابیدن بسیاری از افراد باشد. چرا که همه‌ی ما به فضایی آرام و عاری از هر گونه سروصدا نیاز داریم تا بتوانیم خواب خوبی داشته باشیم. زمانی که بانویی باردار می‌شود، ممکن است در ماه های میانی و پایانی بارداری، خروپف کند. علت کلی خروپف در دوران بارداری این است که وقتی شخصی به سمت بالا می‌خوابد مجاری تنفسی او در قسمت بینی، تنگ شده و محبور می‌شود از طریق دهان نفس بکشد. نفش کشیدن از طریق دهان اگر فرد در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد،‌ باعث ایجاد صدا می‌شود که همان خروپف کردن است.

خانم‌های باردار از آن جایی که وزن زیادی را علاوه بر وزن خودشان متحمل می‌شوند، به سختی می‌توانند به شکم یا به پهلوها بخوابند. به همین خاطر وقتی رو به بالا می‌خوابند خروپف می‌کنند.

خروپف در دوران بارداری

درمان‌هایی برای خروپف در  دوران بارداری

چگونه جلوی خروپف در دوران بارداری را بگیریم؟ چند روش درمانی ساده وجود دارد که برای کنترل خروپف در دسترس هستند.

۱. نوارهای بینی برای خروپف در دوران بارداری

نوارهای بینی مخصوص خروپف در دوران بارداری، در داروخانه‌ها در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها نیز بسیار آسان است. این نوار ها در بارداری فاقد مواد شیمیایی هستند و از این رو بی‌خطرند. قبل از خواب باید فقط آن را روی بینی خود بچسبانید.

۲. مرطوب کننده فضا

اگر خروپف شما به دلیل گرفتگی بینی باشد، در هنگام خواب از یک مرطوب کننده بخار گرم یا بخور در اتاق خواب خود استفاده کنید تا خروپف شما کمتر شود. برای تهیه‌ی دستگاه بخور یا رطوبت ساز می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید. سعی کنید دستگاهی را که ۸ ساعت یا بیشتر مورد استافده قرار می‌گیرد انتخاب کنید تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید.

۳. سعی کنید به پهلو بخوابید

این همان کاری است که قبلاً انجام می‌دادید. اما در دوران بارداری کار سخت‌تری است زیرا ممکن است به خاطر وزن زیادتان احساس ناراحتی کنید. اما به خاطر داشته باشید که برای گردش خون بهتر و خواب بهتر به پهلوی چپ دراز کشیده و بخوابید.

۴. ارتفاع بالشت

اگر سرتان را روی تخت گذاشته و می‌خوابید، سعی کنید به جای یک بالش از دو بالش استفاده کنید و سر خود را بالا نگه دارید تا به جریان هوای آزاد از طریق بینی‌تان کمک کند. این کار خروپف در دوران بارداری شما را کاهش می‌دهد.

خروپف در دوران بارداری

۵. تغذیه درست داشته باشید

افزایش وزن در دوران بارداری امری عادی است ، اما شما باید نظارت داشته باشید و وزن زیادی اضافه نمی کنید زیرا ریختن آن کیلوگرم اضافی بعد از بارداری دشوار است. افزایش وزن بیش از حد باعث خروپف می شود ، از این رو ، غذا بخورید و سالم بمانید.

۶. گوش‌گیر

گوش گیر برای همسرتان می‌توانند بسیار مفید باشند زیرا ممکن است او به دلیل خروپف شما از خواب خود لذت نبرد. کم‌خوابی برای مردها نیز بسیار دشوار است.

۷. خوابیدن در اتاق‌های جداگانه

بهتر است از همسر خود بخواهید تا برای خواب به اتاق دیگری برود یا بر روی کاناپه‌ی هال بخوابد تا صدای خروپف شما کمتر باعث کم‌خوابی او شود.

۸. سیگار، الکل و قرص خواب‌آور اکیدا ممنوع!

یک “نه” بزرگ به الکل، سیگار کشیدن و قرص های خواب آور در دوران بارداری. این موارد اگر در دوران بارداری کاملاً اجتناب شوند، تاثیر بسیار زیادی بر خواب شما می‌گذارند زیرا این سه مورد نه تنها باعث خروپف می شوند بلکه به کودک شما نیز آسیبی جدی می رسانند.

برای خروپف در دوران بارداری چه موقع باید با پزشک مشورت کنید؟

اگرچه خروپف یک مشکل بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما در دوران بارداری، می‌تواند عوارض جدی داشته باشد. اگر علائم زیر را مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

  • سردردهای مداوم
  • خواب آلودگی در طول روز
  • تورم در پاها

خروپف در دوران بارداری

علائم ذکر شده در بالا علائم پره اکلامپسی است که یک نگرانی جدی است. در صورت تأیید تشخیص، بلافاصله زایمان شما انجام می شود. علائم ذکر شده ممکن است تنها مشکلاتی عادی باشد، اما همیشه باید از علت آن مطمئن بود، پس حتما به پزشک مراجعه کنید. تنها راه نجات کودک در صورت بروز پره اکلامپسی، به دنیا آوردن کودکاست تا احتمال زنده ماندن را افزایش دهد. از همراهی شما متشکریم.


از دست ندهید! بی‌خوابی در دوران بارداری


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.