5 مورد از ترس های دوران بارداری و زایمان

ترس های دوران بارداری؛ با گذشت زمان و نزدیک شدن شما به موعد مقرر زایمان و به دنیا آمدن دلبندتان، احساسات مختلف و زیادی شما را فرا خواهد گرفت. هیجان، اضطراب بارداری و بیشتر از همه، عصبی و مضطرب بودن. کاملاً طبیعی است که با چنین احساساتی دست و پنجه نرم کنید. با این حال، گاهی اوقات ترس ممکن است شما را در بر بگیرد و شما را در خود غرق کند. اگر خود را با واقعیت این ترس‌ها مواجه کنید، ممکن است به شما در دور کردن استرس و اضطراب کمک کند.

ما در این مقاله می‌خواهیم به ترس های دوران بارداری بپردازیم تا به شما نشان هیم این ترس‌ها در همه یکسان بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. با ما همراه باشید.

ترس های دوران بارداری

فوبیای زایمان و ترس های دوران بارداری چیست؟

وجود داشتن هر ترس و نگرانی برای هر مادری کاملاً طبیعی است. با این حال، در برخی از زنان، این احساسات ممکن است کمی قوی‌تر باشد و در نتیجه شرایطی به نام ترس از زایمان یا توکوفوبیا ایجاد شود. اگر با ترس های دوران بارداری دست و پنجه نرم می‌کنید، پزشک ممکن است درمان‌هایی مناسب برای توکوفوبیا را به شما پیشنهاد کند. با این حال، اگر این ترس‌ها را بپذیرید و دلایل آن‌ها را بفهمید، ممکن است بتوانید با روش بهتری با آن‌ها کنار بیایید.

۵ مورد از ترس های دوران بارداری و زایمان

۱. “من نمی توانم درد را تحمل کنم.”

یکی از ترس های دوران بارداری که بسیار رایج است، ترس از درد زایمان است.

باید با آن چکار کنیم؟

شکی نیست که درد زایمان بسیار زیاد است و نمی‌توان آن را با درد دیگری مقایسه کرد. با این حال، بهترین قسمت در مورد درد زایمان این است که ثابت نیست و انقباضات در فواصل زمانی مختلف می‌آیند و می‌روند. همچنین، اگر انقباضات را طبق الگوی تنفس خود کنترل کنید، ممکن است به شما کمک کند تا درد کمتری را متحمل شوید.

ترس های دوران بارداری

۲. “من ممکن است هنگام زایمان مدفوع کنم!”

دفع مدفوع در بیشتر زنان برای ورود در هنگام مرحله دوم زایمان بسیار معمول است.

باید با آن چکار کنیم؟

پزشک و پرستار شما که در زایمان به شما کمک می‌کنند، از این پدیده در حین زایمان مطلع هستند. حتی آن را به عنوان یک علامت مثبت در نظر گرفته می‌شود زیرا بدان معنی است که شما به طور مداوم به خودتان فشار می‌آورید. اگر این اتفاق بیفتد، پرستار شما را تمیز می‌کند، بدون اینکه حتی آن را به اطلاع شما برساند. با این حال، اگر می‌خواهید از آن پیشگیری کنید به یاد داشته باشید که در طول بارداری غذای سالم بخورید و از پرخوری در هنگام زایمان خودداری کنید.

۳. “من ممکن است نتوانم به موقع به بیمارستان برسم.”

ممکن است اکثر خانم‌ها از اینکه ممکن است نتوانند به موقع به بیمارستان برسند و نوزاد خود را فقط در ماشین یا خانه به دنیا بیاورند، احساس ترس کنند.

ترس های دوران بارداری

باید با آن چکار کنیم؟

زایمان یک روند سریع نیست. ممکن نیست احساس درد زایمان کنید یا کیسه‌ی آب شما پاره شود و کودک شما بیرون بیاید. از زمانی که اولین انقباض خود را تجربه می‌کنید تا زمان به دنیا آمدن کودک زمان کافی برای رسیدن شما به سلامت به بیمارستان وجود دارد، پس آرام باشید!

۴. “زندگی من هرگز مثل سابق نخواهد بود.”

این ترس یکی از متداول ترین ترس های دوران بارداری است. به خصوص در مادران جوانی که احساس می‌کنند به دنیا آوردن نوزاد زندگی و هویت آن‌ها را تغییر می‌دهد و هرگز مثل سابق نخواهد بود.

باید با آن چکار کنیم؟

شکی نیست که نوزاد شما زندگی‌تان را تغییر خواهد داد. کودک کوچک شما آنقدر شادی را در زندگی شما به ارمغان می‌آورد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

ترس های دوران بارداری

۵. “قسمت‌های خصوصی بدن من هرگز یکسان نخواهند شد.”

ممکن است ترس داشته باشید که بیرون آمدن کودک از واژن شما باعث سست شدن بدن شما می‌شود.

باید با آن چکار کنیم؟

این معجزه بدن انسان است که بعد از هر اتفاقی حتی زایمان، به حالت قبلی خود برمی‌گردد. اما برای تسریع این روند،‌ ورزش کردن در دوران بارداری و پس از آن می‌تواند کمک زیادی بکند.

شما هم شاید این ترس‌ها را تجربه کنید. اما این را بدانید که برای هرکدام از ترس های دوران بارداری راه حلی وجود دارد که برای دانستن آن می‌تواند با پزشک خود یا با یک روانشناس مشورت کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.