5 مورد از میوه‌های مفید برای کودکان

Rate this post

میوه‌های مفید برای کودکان؛ همانطور که می‌دانید، میوه های ترد و رنگارنگ در رژیم غذایی کودک شما بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. بسیاری از کودکان در سنین پایین بدون آن که حرفی بزنند انواع میوه‌ها را می‌خوردند و از آن لذت می‌برند اما هرچی سن فرزند شما بالاتر می‌رود، او نسبت به بعضی طعم‌ها و غذاها گارد می‌گیرد و آن‌ها را نمی‌خورد.

همه‌ی ما می‌دانیم میوه‌ها تاثیر زیادی بر سلامتی ما می‌گذارند. اما لزوما همه‌ی آن‌ها طعم موردعلاقه‌ی ما را ندارند. ما در این مقاله می‌خواهیم برخی از میوه‌های مفید برای کودکان را مثال بزنیم تا کودکان شما با خوردن آن‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را به دست بیاورند. با ما همراه باشید.

۱. انواع توت

میوه‌های مفید برای کودکان

توت‌ها شامل توت فرنگی‌، بلوبری، گیلاس و توت سیاه هستند که هرچه رنگدانه رنگ توت تیره‌تر باشد، مغذی‌تر و رسیده‌تر است. توت حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به ویژه ویتامین C می‌باشد که می‌تواند به جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان در کودکان و همچنین بزرگسالان کمک کند.

علاوه بر آن، تحقیقاتی که اخیرا بر روی این میوه انجام شده، نشان داده است که خوردن توت تاثیر خوبی بر روی مغز انسان و بازدهی آن می‌گذارد. دانه‌های توت منبع غنی امگا۳ هستند که باعث تقویت حافظه‌ی کودک شما در سنین پایین می‌شود.

برای این که دلبندان شما این میوه را بخورند، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید چرا که بیشتر بچه‌ها از خوردن این میوه بسیار لذت می‌برند. اما اگر دوست دارید این میوه را به همراه خوراکی‌های دیگری برای دلبندتان آماده کنید، می‌توانید آن را بر روی کیک‌ها و ماست‌های میوه‌ای قرار داده و آن را به فرزندتان بدهید.

۲. سیب

میوه‌های مفید برای کودکان

سیب‌ها به عنوان یکی از میوه‌های مفید برای کودکان، میوه‌های خوشمزه‌ای هستند که اکثر آدم‌ها آن را دوست دارند. اما دلیل اصلی‌ای که کودکان باید سیب بخورند، خوشمزه بودن آن نیست. سیب یکی از بهترین و مفیدترین میوه‌ها برای ماست. حتما تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند “خوردن روزانه یک سیب، شما را از دکتر دور نگه می‌دارد.”. این جمله کاملا درست است.

در واقع سیب یکی از میوه‌های مفید برای کودکان است که علاوه بر داشتن طعمی خوب، مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را به خوبی تامین می‌کند. یکی از مزایای مهم سیب برای بدن کودکان است که سیب دارای نوعی فیبر می‌باشد که باعث بهبود عملکرد روده‌ی فرزند شما شده و مانع یبوثت یا اسهال در او می‌شود.

۳. موز

میوه‌های مفید برای کودکان

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای کودکان، موز است. موز به دلیل داشتن انرژی بسیار زیاد، برای کودکان پرتحرک میوه‌ای مناسب است. علاوه بر آن ورزشکاران نیز زیاد موز می‌خورند چرا که این میوه غنی از کربوهیدرات است و می‌تواند به بهبود عملکرد ماهیچه‌ها کمک کنند.

این میوه سرشار از ویتامین B6 است که برای داشتن پوستی سالم، سیستم عصبی سالم و تولید انرژی مورد نیاز در بدن لازم است. علاوه بر این، موز منبع غنی از فیبر غذایی، ویتامین C و پتاسیم است که کمک می‌کند تا قلب فرزندان شما قوی و سالم بماند.  برخلاف تصور عموم مردم، موز فاقد چربی است. بنابراین کودکان شما می‌تواند بدون نگرانی از این میوه‌ی خوب و خوشمزه لذت ببرند.

۴. پرتقال

میوه‌های مفید برای کودکان

پرتقال به عنوان یکی از میوه‌های مفید برای کودکان، بهترین منبع ویتامین C برای آن‌هاست. به دلیل مزایای بسیار زیاد پرتقال، بهتر است فرزندان خود را به نوشیدن یک فنجان آب پرتقال تازه تشویق کنید یا هر روز به سادگی مقداری پرتقال به آن‌ها بدهید. ترکیبی از آب پرتقال و آّب هویج، نوشیدنی خوبی برای بچه‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک آن‌ها می‌کند.

۵. گلابی

میوه‌های مفید برای کودکان

گلای یکی دیگر از میوه‌های مفید برای کودکان است. این میوه در رنگ‌های مختلف سبز و زرد و نارنجی وجود دارد. اما محتوای مفید آن‌ها با هم متفاوت نیست. فقط شاید یکی ترش‌مزه‌تر و دیگری شیرین‌تر باشد.

گلابی‌ها دارای GI پایینی هستند. این بدان معناست که کربوهیدرات گلابی به آهستگی هضم می‌شود و انرژی مورد نیاز بدن شما را در زمان طولانی‌تری نگه می‌دارد. علاوه بر این، حاوی فیبر غذایی، ویتامین C، ویتامین E و سایر مواد معدنی هستند. گلابی از بسیاری از میوه‌های دیگر مانند موز، پتاسیم کمتری دارد و این برای برخی از کودکانی که به دلیل مشکلات خاص کلیه، باید رژیم کم‌پتاسیم بگیرند، مفید است.


از دست ندهید! تغذیه کودک؛ چگونه کودکم را راضی کنم غذاهای سالم بخورد؟


میوه‌های مفید برای کودکان؛ مجبور کردن کودکان به این که انواع و اقسام میوه‌ها را فقط به این خاطر که برای آن‌ها مفید است بخورند، هیچ‌وقت کارساز نیست.  بهترین کار این است که ابتدا میوه‌ی مورد علاقه‌ی دلبندتان را پیدا کنید. سپس آن را در وعده‌های غذایی او قرار دهید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.