انواع گریه نوزادان؛ از کجا بفهمیم دلیل گریه‌ی نوزاد چیست؟

انواع گریه نوزادان؛ گریه نوزادان یکی از مشکلات اساسی پدر و مادرهاست. چرا که نوزادان نمی‌توانند دلیل ناراحتی خود را بگویند و به همین دلیل پدر و مادر هنگام گریه نوزادان،‌در اکثر مواقع نمی‌دانند باید چه کار کنند. اما بعد از گذشت مدتی والدین، به خصوص مادرها، دلیل گریه‌ی کودک خود را از روی مدل گریه‌اش تشخیص می‌دهند. این مربوط که حس مادرانه‌ی آن‌هاست.

ما در این مقاله می‌خواهیم ببینیم گریه نوزادان در بیشتر مواقع چه دلایلی دارد؟ با ما همراه باشید.

انواع گریه نوزادان

چرا کودک من گریه می‌کند؟

به زبان ساده، نوزادان گریه می‌کنند زیرا نمی‌توانند صحبت کنند و خواسته‌ی خودشان را به مابگویند. نوزادان، انسان هستند و مانند ما نیازها و خواسته‌هایی دارند، اما نمی‌توانند آن‌ها را بیان کنند. حتی اگر آن‌ها می‌توانستند صحبت کنند، اغلب نمی‌فهمند که چرا چیزهای مختلفی را احساس می‌کنند، آن‌ها هنوز نمی‌توانند را به اندازه کافی درک کنند تا نیازهای خود را بیان کنند. بنابراین نوزادان به شخصی احتیاج دارند که به آن‌ها کمک کند همه‌چیز را تشخیص دهند. گریه‌های آن‌ها تنها راهی است که می‌توانند بگویند: “به من کمک کن! چیزی در اینجا درست نیست! “

انواع گریه نوزادان

هنگامی که کودک خود را می‌شناسید، در درک گریه‌های او به گونه‌ای متخصص خواهید شد که هیچ‌کس باور نمی‌کند. متخصصان رشد کودک مشخص کرده‌اند که انواع گریه‌ها معنای خاصی دارد. به عبارت دیگر، نوزادان هر بار به همان روش دقیق گریه نمی‌کنند.

1. گرسنگی

اگر سه یا چهار ساعت از آخرین باری که به او غذا داده‌اید گذشته باشد، اگر او تازه بیدار شده است یا اگر یک پوشک کاملاً پر داشته و شروع به گریه کرده است، احتمالاً گرسنه است. غذا دادن به کودک به احتمال زیاد گریه او را متوقف می‌کند.

2. خستگی

به دنبال این علائم باشید: کاهش فعالیت، از دست دادن علاقه به افراد و اسباب‌بازی‌ها، مالش چشم و خمیازه کشیدن. اگر در نوزاد خود متوجه هر یک از این موارد شدید، ممکن است فقط لازم باشد بخوابد!

3. ناراحتی

اگر کودک بیش از حد مرطوب، گرم، سرد یا به هر دلیل دیگری ناراحت باشد، هنگام گریه به طور معمول کمر خود را جمع کرده یا قوس می‌دهد، گویی که می‌خواهد از منبع ناراحتی خود دور شود. سعی کنید منبع ناراحتی او را کشف کنید و مشکل او را حل کنید.

4. درد

فریاد درد ناگهانی و ترسناک است، درست مثل وقتی که یک کودک بزرگ‌تر هنگام آسیب دیدن فریاد می‌زند. این نوع گریه نوزادان ممکن است شامل گریه‌های طولانی و به دنبال آن مکثی باشد که در طی آن به نظر می‌رسد کودک شما دیگر نیم‌تواند نفس بکشد. او نفس می‌کشد و گریه طولانی‌اش را از سر شروع می‌کند. در چنین موقعیتی بهتر است دمای بدن او را چک کنید.

5. صداهای تحریک‌برانگیز

اگر اتاق پر سر و صدا و شلوغ باشد، همه‌ی اشخاص حاضر در تلاشند توجه کودک شما را جلب کنند، جغجغه‌ها در حال تکان خوردن است، جعبه‌های موسیقی در حال پخش هستند و کودک شما ناگهان چشمان خود را می‌بندد و گریه می‌کند (یا سر خود را برمی‌گرداند)، ممکن است سعی کند تمام آنچه در اطراف او می‌گذرد را خاموش کند و کمی آرامش برای خودش ایجاد کند.

6. بیماری

وقتی کودک شما بیمار است، ممکن است به شکلی ناله‌گونه و ضعیف گریه کند. این روش او برای گفتن است: “من احساس ضعف می‌کنم.” اگر کودک شما بیمار به نظر می‌رسد، به دنبال علائم بیماری باشید، درجه حرارت بدن او را بگیرید و با پزشک تماس بگیرید.

انواع گریه نوزادان

7. نا امیدی

کودک شما تازه می‌آموزد که چگونه دست‌ها، بازوها و پاهایش را کنترل کند. ممکن است او سعی کند انگشتان خود را به دهان خود فرو کند یا توجهش به یک اسباب‌بازی جلب شود، اما بدن او همکاری نمی‌کند. او از سر ناامیدی گریه می‌کند، زیرا نمی‌تواند کاری را که می‌خواهد انجام دهد. تنها چیزی که او نیاز دارد کمی کمک است.

8. تنهایی

اگر کودک شما در حال غذا خوردن به خواب می‌رود و او را در گهواره قرار می‌دهید، اما پس از مدت کوتاهی با گریه از خواب بیدار می‌شود، ممکن است بگوید که برای آغوش شما دلتنگ شده و دوست ندارد تنها باشد.

9. نگرانی یا ترس

گاهی وقت‌ها کودک شما ناگهان خود را در آغوش شخص دیگری احساس می‌کند و نمی‌تواند شما را ببیند. خنده‌هایش که ناگهان به گریه تبدیل می‌شوند. او سعی دارد به شما بگوید که ترسیده است. کودک شما این شخص جدید را نمی‌شناسد و مادر یا پدرش را می‌خواهد.

10. بی حوصلگی

هنگامی که شما با یک دوست صحبت می‌کنید و ناهار می‌خورید، کودک شما 20 دقیقه روی صندلی کودک خود نشسته است. او خسته و گرسنه نیست، اما مدام گریه می‌کند. ممکن است حوصله‌اش سر رفته باشد و چیزی جدید برای بازی کردن یا لمس کردنش می‌خواهد.

11. کولیک

اگر کودک شما هر روز به طور مداوم و در یک زمان به خصوص گریه می‌کند، ممکن است دچار کولیک شود. محققان هنوز از علت دقیق آن مطمئن نیستند. برخی از متخصصان می‌گویند که کولیک به دلیل رشد ناقص دستگاه گوارش کودک مربوط می‌شود.

انواع گریه نوزادان

گریه نوزادان می‌تواند به دلایل دیگری نیز باشد. شناختن گریه‌ی هر کودک و توانایی رفع آن در هر مادر متفاوت است. شما کافی‌ست به غریزه‌ی مادرانه‌ی خود اعتماد کرده و طبق آن پیش بروید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.