پدر شدن؛ 6 نکته برای پدر شدن که باید بدانید!

پدر شدن یکی از موهبت‌هایی است که هر مردی آرزوی آن را دارد. این که کودک یا نوجوانی شما را پدر صدا کند، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. پدر بودن به معنای تمام روز کار کردن و دعوا کردن بچه‌ها نیست. بلکه بازی کردن و فرزندان و غرق شدن در دنبای آن‌هاست.

پدر شدن

آمادگی برای پدر شدن

پدر شدن می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد و گام بعدی در زندگی شما به نظر برسد. در دوران بارداری همسر خود باید به فکر سلامتی کودک باشید و از هرگونه تغییر در سبک زندگی که همسرتان باید ایجاد کند حمایت کنید. یکی از کارهایی که برای آمادگی برای پدر شدن باید انجام دهید، همراهی با همسرتان در طول بارداری و همچنین صحبت کردن درباره‌ی آینده‌ی دلبندتان است.

نقش پدران پس از زایمان

پدر شدن از ابتدای دوران بارداری همسر شما آغاز می‌شود. پدر شدن به این معنی است که باید تلاش بیشتری انجام دهید. بعد از به دنیا آمدن دلبندتان شما باید مرتباً به اتاق کودک خود رفته و مدتی را با کودک خود سپری کنید، حتی اگر گاهی احساس می‌کنید همسرتان اصرار دارد خودش کارهای کودک را انجام دهد، شما باز هم باید بخشی از کارهای تربیتی کودک را بر عهده بگیرید. اطمینان حاصل کنید که مدت زمانی از روز را با کودک خود تنها هستید. شما می‌توانید همسر خود را به رفتن به خرید یا رفتن به خانه فامیل یا دوستانش تشویق کنید تا مدتی را با دختر یا پسرتان به تنهایی بگذارید.

پدر شدن

حال می‌خواهیم به نکاتی مهم برای پدر شدن بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱. از همسر خود حمایت کنید.

پدران جدید باید از مادر حمایت کنند، بدیهی است که او به کمک و حمایت شما احتیاج دارد. پس از زایمان، تغییرات هورمونی می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد و بانوانی که توسط اعضای خانواده‌ی خود به خصوص همسر حمایت نمی‌شوند، بیشتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند.

۲. به همسرتان در کارهای خانه کمک کنید.

به طور کلی شریک زندگی شما پس از تولد کودک به استراحت زیادی نیاز دارد. از این رو، شما باید به بقیه کارهای خانه رسیدگی کنید. آماده‌ی کمک باشید! مراقب کودک خود باشید و مراقبت از نوزادان را مانند تعویض پوشک، حمام، تغذیه یا تحویل گرفتن غذا و پختن یک وعده غذایی یا بار شستن لباس را امتحان کنید.

۳. آماده‌ی خدمت باشید!

اگر مادر در حال شیردهی است، ممکن است احساس کنید با شما کمی سرد برخورد می‌کند. شما می‌توانید به همسر خود بگویید هر موقعی از روز که به کمک شما برای تغذیه کودک نیاز داشت، به شما بگوید. حتی اگر نیمه‌های شب باشد!

۴. نوازش کردن، درمان هر درد!

کودک خود را نوازش کنید. برای یک پدر مهم است که با کودک خود ارتباط برقرار کند و یک راه آسان برای این کار نوازش کردن این کوچولوهاست.

۵. کودک خود را در آغوش گرفته و با او حرف بزنید.

از هر فرصتی برای در آغوش گرفتن و صحبت با کودک خود استفاده کنید. این کار باعث راحتی و امنیت هر دوی شما خواهد شد.

مراقبت از کودک ممکن است یک موضوع نسبتا سخت برای شما باشد. با این حال، شما باید بپذیرید که مردانگی خود را که از یک مرد انتظار می‌رود، به یک طرف بسپارید و برای مراقبت از همسر و فرزند خود وارد دنیای جدیدی شوید که شاید آن مردانگی دیگر به کارتان نیاید.

پدر شدن

نقش زن در پدر شدن و پدر بودن شریک زندگی او

به شریک زندگی خود نشان دهید که از توانایی پدر شدن او اطمینان دارید. همچنین سعی کنید از زمان‌هایی که همسرتان را در حال مراقبت از کودک می‌بینید قدردانی کنید. به او وقت دهید تا زمان‌هایی از روز را به تنهایی با کودک خود بگذراند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.