والدین کودکان بیش فعال بخوانند! – قسمت اول

کودک بیش فعال دارید؟ ما به شما کمک می کنیم!

نکات مهم برای والدین کودکان بیش فعال

تربیت کودک مبتلا به بیش فعالی و والدین کودکان بیش فعال بودن اصلا شبیه به نگهداری از یک فرزند نرمال نیست. معمولاً قانون سازی و انجام کارهای روزمره خانه بسته به نوع و شدت علائم کودک شما تقریباً غیرممکن می شود، بنابراین باید رویه های متفاوتی را در پیش بگیرید.

کنار آمدن با برخی از رفتارهای ناشی از ADHD یا همان اختلال بیش فعالی فرزند شما ممکن است ناامید کننده باشد، اما خبر خوب این است که روش های زیادی برای سهولت زندگی با یک کودک بیش فعال وجود دارد.

کودکان بیش فعال

سخنی با والدین کودکان بیش فعال

والدین باید این واقعیت را بپذیرند که کودکان مبتلا به بیش فعالی دارای عملکرد مغزی متفاوت با سایر کودکان هستند. در حالی که کودکان مبتلا به بیش فعالی هنوز می توانند چیزهای قابل قبول و غیر قابل یادگیری را بیاموزند، اما اختلال آنها باعث می شود که آنها بیشتر مستعد رفتارهای تکانشی باشند.

چگونه باید کودک مبتلا به بیش فعالی را تربیت کرد؟

تقویت رشد کودک مبتلا به ADHD به این معنی است که شما باید رفتار خود را اصلاح کنید و سپس یاد بگیرید که رفتار کودک خود را مدیریت کنید. دارو ممکن است اولین قدم در درمان کودک شما باشد. تکنیک های رفتاری برای کنترل علائم بیش فعالی کودک باید همیشه در جای خود باشد. با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید رفتارهای مخرب را محدود کنید و به کودک خود کمک کنید تا بر نفس تکانشگری خود غلبه کند.

اصول درمان مدیریت رفتار برای والدین کودکان بیش فعال

دو اصل اساسی در درمان مدیریت رفتار وجود دارد. اولین مورد تشویق و پاداش دادن به رفتار خوب (تقویت مثبت) است. دوم حذف پاداش با دیدن رفتار بد است (مجازات نکنید بلکه پاداش را حذف کنید). شما به كودک خود یاد می دهید كه با وضع قوانین و نتایج روشن پیروی یا عدم رعایت این قوانین، عواقبی را به دنبال داشته باشد. این اصول باید در هر زمینه از زندگی کودک رعایت شود. تمام این زمینه ها به معنای خانه، کلاس و صحنه اجتماعی است.

به عنوان والدین کودکان بیش فعال زودتر تصمیم بگیرید که کدام رفتارها قابل قبول است و کدام ها قابل قبول نیستند!

کودکان بیش فعال

هدف از اصلاح رفتار این است که به کودک کمک کنید تا عواقب یک عمل را در نظر بگیرد و انگیزه عمل به آن را کنترل کند. این امر به والدین نیاز به همدلی، صبر، محبت، انرژی و قدرت روانی بالا دارد. والدین ابتدا باید تصمیم بگیرند که چه رفتارهایی را پذیرفته و په رفتارهایی را تحمل نخواهند کرد.

چرا چهارچوب رفتاری برای والدین کودکان بیش فعال تا به این حد مهم است؟

رعایت این دستورالعمل ها بسیار مهم است. مجازات یک روز رفتار و تشویق کردن یا واکنش نشان ندادن به همان رفتار در روزی دیگر برای پیشرفت کودک مضر است. بعضی از رفتارها باید همیشه غیر قابل قبول باشد، مانند طغیان های جسمی، امتناع از بیدار شدن در صبح، یا عدم تمایل به خاموش کردن تلویزیون هنگامی که به آن ها می گویید باید این کار را انجام دهند.

چگونه برای خانه قانون وضع کنیم؟

همه چیز را ساده توضیح دهید

کودک شما ممکن است با درک قوانین و لزوم نظم و انضباط مشکل داشته باشد. حواستان باشد که قوانین باید ساده و واضح باشد و کودکان به دلیل پیروی از آنها پاداش بگیرند. با استفاده از سیستم امتیاز می توان به این مهم دست یافت. به عنوان مثال، به فرزندتان اجازه دهید نکاتی را برای رفتار خوب به خود اختصاص دهد که با صرف هزینه، وقت در مقابل تلویزیون یا یک بازی ویدیویی جدید قابل استفاده است. اگر لیستی از قوانین خانه دارید، آنها را بنویسید و در جایی قرار دهید که مشاهده آنها آسان باشد.

قاطع باشید اما تبصره و انعطاف را فراموش نکنید!

پاداش دادن به رفتارهای خوب و دلسرد کردن کودک نسبت به رفتارهای مخرب مهم است، اما نباید درمورد فرزندتان خیلی سختگیر باشید. به یاد داشته باشید که کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است مانند دیگران با تغییرات سازگار نشوند. شما باید یاد بگیرید که به فرزند خود اجازه دهید اشتباه کند و از اشتباهاتش یاد بگیرد.

کودکان بیش فعال

رفتارهای عجیب و غریب که به ضرر فرزند شما یا شخص دیگری نیست باید به عنوان بخشی از شخصیت فردی فرزند شما پذیرفته شود. در نهایت دلسرد کردن رفتارهای عجیب و غریب کودک فقط به این دلیل که فکر می کنید این رفتارها غیرعادی است، مضر است.

به عنوان والدین کودکان بیش فعال پرخاشگری و تکانشگری را مدیریت کنید!

طغیان های پرخاشگرانه از کودکان مبتلا به بیش فعالی می تواند یک مشکل رایج باشد. “اتمام وقت” یک روش موثر برای آرام کردن شما و کودک بیش فعال شما است. اگر کودک شما در انظار عمومی اشتباه رفتار می کند، باید بلافاصله آنها را با روشی آرام و قاطع برکنار کنید.


از دست ندهید! ۱۴ نشانه بیش فعالی و نقص توجه


سعی کنید رفتارهای مختل کننده خفیف را نادیده بگیرید به عنوان روشی که کودک شما انرژی فرو خورده خود را آزاد می کند. با این حال، رفتار تخریبی، توهین آمیز، یا اخلالگرانه عمدی که مغایر قوانینی است که شما وضع کرده اید، همیشه باید مجازات شود.

اگر به کمک بیشتری احتیاج دارید می توانید ادامه این نوشته را در قسمت دوم از مقاله والدین کودکان بیش فعال مطالعه کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.