زایمان در آب؛ زایمان در آب چگونه است؟

 زایمان در آب روشی از زایمان است که زن مقداری از زایمان خود و یا تولد کودک خود را در استخر آب مخصوص زایمان که از آب گرم پر شده است، می‌گذراند. گفته می شود آب گرم به طور طبیعی درد زایمان را بدون خطرات مرتبط با اپیدورال، پتیدین یا سایر اشکال مرسوم تسکین درد، تسکین می دهد.

محیط استخر زایمان به محیط رحم شبیه است. بنابراین آسیب تولد برای نوزاد را کاهش می‌دهد و آب احتمالاً می‌تواند از عفونت جلوگیری کند و خطر پارگی و اپیزیتومی را کاهش دهد.

زایمان در آب

مزایا و خطرات زایمان در آب چیست؟

در حالی که این روش از زایمان دارای مزایای زیادی است، خطراتی هم دارد. خطر عفونت از آب یا استخر باید در نظر گرفته شود. اما زایمان با این روش در بیمارستان باعث کاهش خطر می شود زیرا استانداردهای دقیق بهداشتی که بیمارستان ها ملزم به رعایت آن هستند را رعایت می‌کنند.

زایمان در آب می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن زایمان شود، بنابراین برای کاهش این خطر، بسیاری از بیمارستان‌ها از مادر می‌خواهند تا فرایند زایمان در آب را زمانی شروع کنند که دهانه‌ی رحم آن‌ها با توجه به مراحل زایمان، حدود ۵ سانتی‌متر باز شده باشد.

زایمان در آب

آیا امکان زایمان در آب در خانه وجود دارد؟

زایمان در آب در خانه امکان‌ پذیر است، زیرا استخرهای مناسب برای زایمان در آب در دسترس هستند و راه اندازی آن‌ها نسبتاً آسان است. مانند هر بانویی که در خانه زایمان می‌کند، شما باید با متخصصان و پزشکان واجد شرایط، برای به دنیا آوردن دلبندتان کمک بخواهید.همچنین باید اقدامات بهداشتی دقیق برای استخر را انجام دهید تا خطر عفونت یا عوارض زایمان در‌ آب را کاهش دهد.

زایمان در آب

مزایای این روش زایمان در بیمارستان

یکی از مزایای زایمان در آب در فضای بیمارستان این است که شما در صورت نیاز از روش دیگری استفاده می‌کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، می‌توانید به سرعت به بخش‌های اورژانسی منتقل شوید و از پزشکان ماهر کمک بخواهید.

برای این که بتوانید درباره روش زایمان در آب اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر است یک مستند در این باره تماشا کرده و درباره‌ی آن مطالعه کنید. همچنین زمانی که به پزشک زنان خود مراجعه می‌کنید، می‌توانید درباره این روش زایمان از ایشان سوالات خود را بپرسید و در صورتی که این روش برای شما مناسب بود از آن استفاده کنید.


از دست ندهید! ۵ مورد از ترس های دوران بارداری و زایمان


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.